اهمیت اسید استئاریک در موفقیت تجاری

اهمیت اسید استئاریک

 

اهمیت اسید استئاریک در موفقیت تجاری،اسید استئاریک یک تلفیق آلی است که همواره از چربی گیاهان و حیوانات و ساخته می شود . این ماده شیمیایی جز اسید های چرب اشباع شده به شمار می آید و به عنوان آیوپاک اکتا دکانوئیک اسید نیز معروف می باشد. بعضی از استعمال های این اسید حاوی : سودمند در صنایع پزشکی، ساخت مواد بهداشتی و آرایشی، شمع سازی، ساخت مواد شوینده و لاستیک سازی.

 

مشخصات این ماده شیــمیایی

این ماده شیمیایی به صورت پودری سفید است و فرمول شیمیایی آن C18H36O2 می باشد. از رایج ترین اسید های چرب اشباع شده می توان به این ماده اشاره کرد که در محیط زیست بعد از اسید پالمیتیک یافت می شود.

 

شیوه های مراقبت صحیح از آن

برای مراقبت صحیح از این ماده شیمیایی سعی کنید آن را در مقابل مواد اکسید کننده قرا ندهید و همچنین در دمای محیط نگهداری کنید. مطلوب است که این ماده را یک تلفیق غیر سمی می دانند ولی بایستی به این مسئله آگاه بود که استشمام و تنفس کردن آن می تواند سبب تحریک و ناراحتی گلو، بینی و ریه شود در این صورت از مسدود بودن و بسته بودن درب این ظرف بصورت کامل مطمئن شوید.

امکان دارد این ماده شیمیایی به علت هیدروژنه کردن برخی از چربی های گیاهی که همچنان اشباع نشده اند ایجاد شود. در مجموع این ماده شیمیایی تلفیقی از استئاریک اسید و اسید پالمتیک است.

 

کارایی های اسید استئاریک در صنایع

اگر قصد دارید مواد آرایشی، صابون یا شامپو های مرواریدی پدید آورید، تلفیق ۴ ماده مقابل نسخه آن واقع شده است: اسید استئاریک، گلیکول استارات، اتیلن گلیکول و گلیکول دی استارات.

•این ماده یکی از توانا ترین روان کننده هایی است که در طریقه انتقال دادن و تحت فشار قرار دادن پودر های سرامیکی به کار برده می شود و مطلوب ترین خواص اسید استئاریک در این حیطه تایید شده است.

•از دیگر اهمیت اسید استئاریک می توان به سخت کنندگی برای شکر، قند، آب نبات، شربت ها و انواع متنوع صابون ها اشاره کرد.

•ضروری جهت ساخت کپسول های آتش نشانی

•جلوگیری از زنگ زدگی و خوردگی فلزات

•تولید روان کننده ها

•ساخت پلاستیک

در آخر بهتر است این را هم بدانید که شما به آسانی می توانید در بعضی از مواد غذایی طبیعی مانند آووکادو و خاکشیر مقداری از تلفیق این ماده شیمیایی را پیدا ‌کنید چرا که به صورت طبیعی در این مواد غذایی موجود می باشند.

 

خواص اسید استئاریک برای ساخت صابون

اسید استئاریک یک ماده شیمیایی است که برای ساخت صابون مورد توجه خاصی قرار گرفته است. سازنده های صابون با اضافه کردن این ماده شیمیایی سختی و تراکم دیگر مواد متشکله صابون را بالا می برند و سبل ایجاد یک نوار جامد بر روی صابون می شوند. خواص سخت کننده ای که این ماده شیمیایی به همراه دارد خصوصیت تمیز کنندگی و نبرد آن با باکتری ها هم سبب شده تا توجه خاصی از این ماده برای تولید صابون شود .

چرا این ماده سبب شفافیت زیاد پوست می شود؟

خواص اسید استئاریک چگونه سبب شفافیت پوست می شود؟ بر روی پوست بدن اکثر ما لایه ای از چربی وجود دارد ‌که این چربی در برابر آب بسیار پایدار است و برای رهایی پوست از این چربی ها بایستی در پی راه حل بهتری بود.

یکی از این راهکار های مطلوب جهت از بین بردن آنها اسید استئاریک است که سبب پایین آمدن فشار سطح چربی بر روی پوست می شود و در نهایت آب به آن رسوخ کرده و آن را برطرف می کند به این صورت لایه برداری پوستی شما صورت گرفته و شفافیت و براقی آن بالا می رود.

خواص آن در ساخت لوازم آرایشی و بهداشتی

برای ساخت لوازم آرایشی و بهداشتی، اسید استئاریک نقش موثری می تواند داشته باشد. نخستین مسئله در خصوص بکارگیری این ماده شیمیایی در فراورده های آرایشی و بهداشتی ، بکارگیری از آن به مقدار معین و لازم است که در این حالت مسلما هیچ زیانی نخواهد داشت.

این ماده شیمیایی در پروسه تولید عطر ها همانند یک عامل سورفکتانت و امولسیون کننده در تولید آنها شناسایی می شود. همچنین این ماده به علت تلفیق تری گلیسیرید هایش می تواند برای ثبات شکل صابون به ‌کار برده شود.

عواملی برای حفاظت از صنایع فلزی با این نوع ماده شیمــیایی

یکی از خواص اسید استئاریک خواص پوششی آن است و نیز این ماده شیمیایی عاملی جهت بازدارندگی پودر های فلزی از اکسایش به شمار می آید. در این صورت برای محافظت از آهن و آلومینیوم و فرآورده هایی که در بردارنده این مواد هستند ، سعی کنید این ماده شیمیایی را به کار ببرید. به این نکته نیز بایستی توجه کنید که با به کارگیری این ماده شیمیایی سبب ماندگاری بهتر و طولانی تر و همچنین ثبات سطح کیفی فراورده های آهنی و آلومینیومی خود شوید.

خواص این ماده شیمـیایی در صنعت شمع سازی

اهمیت اسید استئاریک در صنعت شمع سازی چه کاربردی دارد؟ یکی از کشفیات بشر که مربوط به ۵ هزار سال پیش باز می گردد شمع می باشد. اما انقلاب عمده ای که در تولید شمع پیش آمد به سال ۱۸۲۰ باز می گردد که به وسیله چربی حیوانات تولید شد.

بازار اسید استئاریک در چه حالتی قرار دارد؟

بعضی از ارزیابی ها و پیش گویی ها حاکی از آن است که اسید استئاریک در بازه زمانی ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۵ با پیشرفت و نمو CAGR 5% روبه رو خواهد شد. اکثریت بکارگیری از این ماده شیمیایی در جهان مرتبط به اقیانوسه، آسیا و مخصوصا کشور های چین و هند می باشد.

عوارض جانبی این محصول

اسید استئاریک همانگونه که از اسم آن پیدا است، یک اسید می باشد و می تواند در صورت برخورد با بدن سبب نشانه هایی نظیر تاول های حاد، ورم، خارش، سوزش، قرمزی و التهاب پوستی و در بعضی مواقع بخصوص سبب پوسته پوسته شدن پوست می شود.

این ماده نیز برای زیستگاه هم زیان بخش است و مخصوصا بایستی به دور از زیستگاه آبزیان باشد که زیان بیشتری دارد. دقت داشته باشید که تاثیرات زیان بخش این ماده بسیار طولانی است و می تواند صدمات جدی را ایجاد کند.

شرکت نانو تک شیمی در امتداد فروش مواد شیمیایی صنعتی و آزمایشگاهی آغاز به کار نموده است. اصالت محصول برای کلیه کالا ها من جمله خدماتی که این سایت آن را سرلوحه کار خود قرار داده است.

درباره modir

پیشنهاد ما به شما

راه های آماده سازی ایمنی در آزمایشگاه

توصیه های OSHA جهت راه اندازی استاندارد آزمایشگاه

توصیه های OSHA جهت راه اندازی استاندارد آزمایشگاه طبق نتایج بدست آمده و برآوردهای OSHA(اداره …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code

Call Now Buttonتماس با مدیریت