دانستنی هایی در مورد جوش شیرین

دانستنی در مورد جوش شیرین

 

فروش اسیدها | نانو تک شیمی : جوش شیرین یا در حقیقت بی کربنات سدیم یکی از ماده های شیمیایی پرکاربرد در صنعت غذایی است. فواید این ماده در حیطه های متنوعی بازدهی دارد که عمده ترین آنها به صنایع غذایی مرتبط می شود. این ماده جز مطلوب ترین ماده ها در زمینه های مختلفی است.

فواید کارآمد جوش شیرین در تهیه کیک و نان

جوش شیرین که یک ماده قلیایی است می تواند به علت تلفیق شدن با اسید سبب رها سازی گاز دی اکسید کربن شود. در این صورت این ماده را همواره به کیک ها و خمیر نان می زنند تا فراورده خوراکی ورم و پف کند. کارایی بی کربنات سدیم در ساخت کیک و نان خیلی وسیع است.

 

فواید جوش شیرین برای سفید کردن دندان ها

از عمده ترین کاربرد های جوش شیرین می توان با سفید کنندگی دندان اشاره کرد. این ماده که ماده ای ضد میکروبی و آنتی باکتری است از سایندگی اندکی بهره مند است که می تواند سبب حذف پیوند مولکولی روی دندان ها شود و در نهایت لک های روی دندان را برطرف و نابود می کند.

این ماده در تولید اکثر خمیر دندان های تجاری به کار برده می شود. بکارگیری از این ماده روی دندان ها سبب زدودن پلاک های از روی آنها می شود و رنگ دندان ها را سفید تر می کند.

ولی سوای از وجود این ماده در خمیر دندان ها، می توان به صورت مستقیم هم این ماده را بکار برد. مسواک خیس را روی این ماده قرار داده و به مدت زمان حدود یک دقیقه انرا مسواک کنید، فراموش نکنید این عمل را در هفته حداقل ۲ بار بکار ببرید.

فواید آن در درمان رفلاکس معده

رفلاکس اسید که سبب التهاب سر دل می شود را می توان به وسیله جوش شیرین درمان کرد. این ماده می تواند به راحتی رفلاکس را غیر فعال کند و نیز می تواند سوزش قلب را کم کند. یک قاشق چای خوری از این ماده را در یک لیوان آب سرد بی افزایید و به کم کم آن را میل کنیود.

تسکین زخم ها و آفت دهان به وسیله این ماده

آفت ها معمولا زخم های ریزی هستند که داخل دهان ایجاد می شوند و به وسیله دهان شویه جوش شیرین می توان ان را تسلی و تسکین بخشید.

معالجه خارش های پوستی به وسیله بی کربنات سدیم

از فواید جوش شیرین درمان خارش های پوستی است که برای تسکین این خارش ها بایستی با این ماده حمام کرد. به ویژه برای درمان و فروکش کردن خارش های حاصل از نیش بعضی از حشرات نظیر زنبور عسل بسیار کاربردی است. افزون بر این برای معالجه خارش و سوزش به دلیل آفتاب سوختگی هم سودمند است.

پاک سازی هوا به کمک این ماده شیمــیایی

از فواید جوش شیرین می توان به پاک سازی هوا اشاره کرد. همواره مطبوع کننده هایی که در بازار تهیه می کنید سبب حذف بوهای بد از پیرامون نمی شوند بلکه انها تنها با اعمال بویی خوشایند و خوشبو تلاش به از بین بردن بوی ناخوشایند از پیرامون می کنند. افزون بر این در این مطبوع کننده ها مواد شیمیایی متنوع بکار برده شده اند که برای کسانی که دستگاه تنفسی ضعیفی دارنو می تواند سبب ایجاد مشکل شود. ولی با بکارگیری درست و اصولی از بی کربنات سدیم افزون بر تمیز کنندگی هوا ، بوی ناخوشایند را هم از آن می زوداید.

این ماده بوی عرق را کم می کند

جوش شیرین بوی عرق را کم می کند. بهتر است بدانید که عرق بدن آدم ها معمولا بویی ندارد و به دلیل تحلیل شدن باکتری های حاضر در عرق و مبدل شدن آنها به ساخته های اسیدی این بوی ناخوشایند ایجاد می شود. در این صورت با بکارگیری از این ماده می توان این بوی نا خوشایند را کم تر کرد.

تقویت استقامت بدن در زمان ورزش

از دیگر فواید جوش شیرین می توان به تقویت مقاومت بدن در حین ورزش اشاره کرد. زمانی که شخص در حال ورزش است و به بالاترین قسمت تحرک خود رسیده است، در این صورت سلول های عضلانی درگیر ایجاد اسید لاکتیک است و سبب ایجاد احساس سوزش در بدن می شود. افزون بر این ، این اسید سبب کم کردن مقدار PH داخل سلول های می شود و سرانجام شخص در عضلات خود حس ضعف می کند.

ولی سدیم بی کربنات ماده ای است که تقریبا دارای PH زیادی است و در به تعویق اتداختن کسلی ها، کمک حال شخص می باشد. این ماده یاری می رساند که مدت زمان زیاد تری پر انرژی باشید.

تمیز کردن لکه ها و کثیفی های فرش

لکه های قالی یکی از دغدغه هایی است که برای تمیز کردن آن معمولا روش های متنوعی وجود دارد. جوش شیرین از شیوه های اثر بخش و مسلما کم خرجی است.‌ با تلفیق جوش شیرین و سرکه می توانید تلفیقی به اسم اسید کربنیک را ایجاد کنید و با بکارگیری از آن می توانید بدترین لکه های قالی و موکت را از بین ببرید. در این شیوه با اعمال کف و گاز فرش پاکیزه می شود.

شستشوی سبزیجات و میوه به وسیله این ماده شیمیایی

برطرف کردت آفات از مواد غذایی مخصوصا میوه و سبزیجات الزامی است. به خصوص با ملاحظه به نشر و شیوع کرونا ویروس توجه به این گونه موارد بهداشتی از همیت بسزایی برخوردار است. پژوهشات محققان نشان داده که اثربخش ترین شیوه های برای تمیز کردن میوه و سبزیجات این است که آنها را داخل ظرفی از آب قرار داده و به میزان مناسبی حوش شیرین به آنها بی افزایید. این ماده شیمیایی با خاصیت انای باکتریایی خود سبب ضدعفونی کردن کامل فراورده ها می شود.

جرم گیری اشیا با استفاه از جوش شیرین

جوش شیرین که یک ماده شیمیایی نمکی شکل است و دارای خواص قلیایی است و به رفع چرک ها و لکه ها کمک به سزایی می کند. بنابراین می توانید از سدیم بی کربنات برای پاکیزه کردن و جرم گیری بعضی از سطوح و اجسام نظیر ماشین لباسشویی استفاده کرد.

همچنین با ملاحظه به سازگاری مطلوب این ماده می توان از آن به منزله یک پاک کننده شگفت انگیز برای سطوح متنوع آشپزخانه و سایر نواحی خانه هم استفاده کرد.

درباره modir

پیشنهاد ما به شما

راه های آماده سازی ایمنی در آزمایشگاه

توصیه های OSHA جهت راه اندازی استاندارد آزمایشگاه

توصیه های OSHA جهت راه اندازی استاندارد آزمایشگاه طبق نتایج بدست آمده و برآوردهای OSHA(اداره …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code

Call Now Buttonتماس با مدیریت