مزایای استفاده از تجهیزات مانیتورینگ در آزمایشگاه

 تجهیزات مانیتورینگ در آزمایشگاه

لوازم و تجهیزات مانیتورینگ سبب صرفه جویی در هزینه و وقت مدیران آزمایشگاه می شود. همانطور که همه ما می دانیم یکی از اصلی ترین و مهم ترین وظایف مسئولان و مدیران آزمایشگاه، انجام و نظارت بر کارها و فعالیت هایی است که به طور روزانه در فضای آزمایشگاهی انجام می شود. این نظارت ها بر اساس اولویت بندی شامل، نگهداری و استفاده از لوازم و تجهیزات آزمایشگاهی و اطمینان از بازده و عملکرد محیط به شیوه های عملیاتی استاندارد SOP می باشد.

 

در واقع می توان گفت در صورتی که مدیران از شیوه های SOP(روش های عملیاتی استاندارد) و حفظ کنترل لوازم و تجهیزات با محیط پیروی نکنند، احتمال دارد که موسسه و سازمان خود را در معرض یک سری خطرات غیرضروری قرار بدهند که می تواند هزینه های خیلی زیادی برای آن ها ایجاد کند.

 

مدیران آزمایشگاه می توانند با استفاده از لوازم و تجهیزات مانیتورینگ و همچنین اجرای یک سیستم نظارتی مناسب و قوی، علاوه بر داشتن کنترل و نظارت کافی، در بهبود عملکرد و بازدهی آزمایشگاه، صرفه جویی در هزینه و وقت و کاهش خطرات احتمالی نقش خیلی موثری داشته باشند.

 

تجهیزات مانیتورینگ در آزمایشگاه

شیوه های بهینه سازی عملکرد تجهیزات مانیتورینگ

اگرچه امروزه بهینه سازی و عملکرد لوازم و تجهیزات مانیتورینگ آزمایشگاه، کاری دشوار است اما این کار علاوه بر بالا بردن کیفیت فرآیند، در پیشرفت نتیجه تحقیقات علمی نیز خیلی موثر است.

 

روش های بهینه سازی عبارتند از:

-کالیبره شدن و نگهداری تجهیزات و لوازم مطابق با مشخصات و ویژگی های سازنده

-بررسی و ارزیابی مداوم تجهیزات برای کسب اطمینان از عملکرد و بازدهی آن ها

-استفاده از تجهیزات و لوازم مناسب و با کیفیت و نظارت و کنترل مناسب بر آن ها

در نتیجه استفاده از لوازم و تجهیزات با کیفیت و مناسب و استفاده از شیوه ها و راه حل های نظارت (OEM agnostic)، می تواند علاوه بر پیشرفت عملکرد و بازدهی تجهیزات و فرایندهای عملیاتی، سبب صرفه جویی در هزینه و وقت نیز شود.

محافظت و نگهداری از تجهیزات مانیتورینگ آزمایشگاهی

چون معمولا در محیط ها و فضاهای آزمایشگاهی قسمت بیشتری از بودجه ای که در اختیار مدیران قرار دارد، جهت خرید لوازم و تجهیزات مانیتورینگ آزمایشگاهی مورد نیاز برای انجام پروژه ها می شود لذا نگهداری و محافظت از این دارایی ها و سرمایه ها، امری بسیار ضروری و مهم است.

 

البته اکثر این تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی مانند دستگاههای چاپ آزمایشگاهی می توانند به آسانی و به کمک کاورهای لوازم، محافظت شوند، ولی بقیه ی دستگاهها مانند مخازن ذخیره سازی نیاز به توجه زیادی برای حفظ و نگهداری دارند. در نتیجه حفظ و نگهداری به واسطه نظارت در موقع مناسب، علاوه بر کاهش زمان مصرفی و هزینه ها تا حدود زیادی باعث کاهش خسارت به تجهیزات نیز می شود.

 

محافظت و نگهداری از تجهیزات مانیتورینگ آزمایشگاهی

همه جزییات را به صورت دیجیتالی ثبت کنید

جهت اثبات کنترل دقیق و کامل فرآیندها و انجام بررسی های خارجی یا داخلی، ضروری است که تمام جزییات درباره ی فرآیندها به صورت کامل و دقیق ثبت شوند، چون استانداردسازی و منتقل کردن دانش و اطلاعات در بین نیروهای کاری جدید و فعلی در یک محیط آزمایشگاهی، سبب سرعت بخشیدن و توسعه دانش تجربی و فنی می شود.

 

در حال حاضر با استفاده از دفترچه های راهنما و همچنین استفاده از استانداردهای SOP و اطلاعات به روش دیجیتالی، تمام جزییات مربوط به تعمیر و حفظ و نگهداری تجهیزات، به آسانی در دسترس کارمندانی که همواره با لوازم و محیط آزمایشگاه در ارتباط هستند، قرار می گیرد.

 

وجود اسناد دیجیتالی و لوازم و تجهیزات مانیتورینگ در آزمایشگاه و سایر محیط ها، علاوه بر امکان پذیر کردن دسترسی پرسنل به اطلاعات صحیح و دقیق از دستگاهها مانند مخازن ذخیره سازی، نقش خیلی مهم و موثری در محافظت از دارایی ها و سرمایه گذاری های با ارزش خواهد داشت. به همین خاطر ضروری است تا مدیران و سایر کارمندان، در یک محیط تعیین شده و متمرکز، به دستورالعمل های دقیق و اطلاعات حیاتی در مورد چگونگی نگهداری و استفاده تجهیزات، دسترسی راحت داشته باشند.

مزایا و امکانات استفاده از تجهیزات مانیتورینگ در آزمایشگاه

استفاده از تجهیزات مانیتورینگ در آزمایشگاه دارای مزایای زیادی است که این مزایا عبارتند از:

-تقویت همکاری و نوآوری

-صرفه جویی در زمان در موقع یافتن اطلاعات

-قابلیت جستجوی آسان و برخورداری از دسترسی به فهرست بندی

-افزایش اندازه کسب اطلاعات و گزارش دهی

-بهبود شرایط برای تمام تجهیزات و لوازم ذخیره سازی

-ذخیره سازی کاغذ و کم شدن اندازه ضایعات

-کاهش میزان اشتباهات انسانی و خطرات احتمالی

-ارائه روش ها و شیوه های استاندارد، برای نظارت بر لوازم ذخیره سازی و تجهیزات آزمایشگاهی

-کم شدن میزان هزینه های لازم و ضروری برای انجام عملیات

-بهبود در شیوه های عملیاتی استاندارد (SOP)

-بهبود قابلیت ردیابی و پاسخگویی به اطلاعات و داده ها

در ضمن تجهیزات مانیتورینگ آزمایشگاهی (بدون استفاده از کاغذ) در صرفه جویی هزینه و وقت مدیران آزمایشگاه اهمیت و نقش زیادی دارد، زیرا این تجهیزات به خاطر دسترسی آسان و راحت، سبب تقویت بهره وری پرسنل در عملیات ها، آموزش و همچنین بهبود بازده علمی داده ها و تحقیقات می شود.

 مزایا و امکانات استفاده از تجهیزات مانیتورینگ در آزمایشگاه

ساده کردن عملیات آزمایشگاهی با نظارت در زمان مشخص

ساده سازی عملیات های آزمایشگاه به نظارت در کم شدن میزان زمان تعیین شده برای اجرای فرآیند تعمیرات و حفظ و نگهداری از امکانات آزمایشگاهی کمک می کند، چون مدیران با تدبیر و کارآزموده در نظر دارند که با کم کردن زمان صرف شده، در یک قسمت دیگر میزان بهره وری را افزایش دهند. در نتیجه این مسئله سبب بهبود در دسترسی راحت به داده ها و زمان واقعی درباره فرآیندهای آزمایشگاهی می شود.

 

مدیران کارآزموده آزمایشگاه مدام در تلاش هستند تا مطمئن شوند که مراکز تحقیقاتی خود، بر اساس استانداردهای SOP و قوانین و مقررات تعیین شده و عملکرد کارآمد و مناسب، مشغول فعالیت هستند. چون اجرای روش ها و راه حل هایی مانند نظارت در زمان، اکثر چالش های مدیران را که احتمال دارد در موقع حفظ و نگهداری و عملیات های آزمایشگاه با آن برخورد کنند را کاهش می دهد.

 

شرکت نانوتک شیمی  همه مواد صنعتی و شیمیایی، آزمایشگاهی، خوراکی و صنعتی، شیشه آلات و تجهیزات آزمایشگاهی و…را تامین و در اختیار مصرف کنندگان و متقاضیان قرار می دهد. این شرکت با وارد کردن تجهیزات مانیتورینگ آزمایشگاهی خوب و باکیفیت و همچنین قرار دادن آن در اختیار مدیران آزمایشگاهی در کمترین زمان باعث کاهش هزینه و وقت در انجام پروژه های تحقیقاتی می شوند. مشاوران نانو تک شیمی در مورد تمام محصولاتی که در اختیار آزمایشگاه ها قرار می دهند اطلاعات دقیقی را به مدیران و کارمندان ارائه می دهند.

درباره modir

پیشنهاد ما به شما

نکات مهم مدیریت چرخه کار آزمایشگاه

نکات مهم مدیریت چرخه کار آزمایشگاه در کل مدیریت چرخه کار آزمایشگاه، از پنج مرحله …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code

Call Now Buttonتماس با مدیریت