تحلیل تخصصی کرونا ویروس از منشا تا پیشگیری آن

تحلیل تخصصی کرونا ویروس

 

تحلیل تخصصی کرونا ویروس به سال ۱۹۶۵ باز می گردد.‌ سال های متمادی محققان‌ در خصوص این ویروس پژوهش هایی انجام دادند تا در اواخر سال ۲۰۱۹ میلادی گونه ای از این ویروس در ووهان چین که دارای ۱۰ میلیون نفر جمعیت می باشد نشر یافت که اولین تماس انسان ها با این نوع عارضه بود و برای درمان آنها هیچ دارو و واکسنی وجود نداشت.‌

این ویروس از این کشور به کشور های دیگر هم انتقال پیدا کرد و متاسفانه کشور ایران هم از این قاعده مستثنی نبود. این ویروس همانند سایر بیماری ها منشا حیوانی دارد و عامل پزشکان عامل اصلی پیدایش آن را خفاش ها می دانند.

تحلیل تخصص کرونا ویروس و چگونگی انتقال آن

راه های منتقل شدن کرونا ویروس شامل روبوسی کردن، دست دادن، برخورد دست های آلوده به چشم، دهان و بینی و نیز عمده ترین راه انتقال از طریق قطرات تنفسی نظیر سرفه و عطسه.

در این صورت بکارگیری از ماسک برای اشخاص مشکوک الزامی است. ولی در خصوص با اشخاص مشکو‌ک و افرادی که مسائل تنفسی دارند سعی کنید از برخورد نزدیک با آنها ممانعت کنید و با فاصله ۱.۵ متری با آنها صحبت کنید و نیز در این موارد بکارگیری از ماسک مخصوص الزامی خواهد بود.

افزون بر این دقت داشته باشید که نشانه ها و علائم ویروس کرونا نخست با تب ایجاد می شود و همراه با بی حالی، کسلی و ضعف خواهد بود و بعد از این نشانه ها دیگر علائم ویروس کرونا نظیر مسائل ریوی ، تنگی نفس، گلو درد و اسهال هم پدیدار می شود که همواره به صورت بیماری تنفسی ضعیف آشکار می شود.

ولی از لحاظ درصد کشنده بودن این نوع ویروس نبایستی تشویش و دل نگرانی زیادی داشت چرا که هر روز ۱۰٪ از مبتلایان به این بیماری از بیمارستان ها ترخیص می شوند و ناراحتی آنها رفع می شود و دچار شدن به کرونا به هیچ عنوان با مرگ برابر نیست.

تحلیل تخصصی کرونا ویروس و چگونگی در امان بودن

یکی از راه های در امان بودن از کرونا ویروس این است که در نحوه پخت غذاها به هیچ عنوان آب پزها و نیم پزها را انتخاب نکنید و پیشنهاد می شود و در این ایام غذاهایی را مصرف کنید که بصورت کامل پخته شده اند و مطلوب است که از خام خواری پیشگیری کنید. دقت داشته باشید بعد از قطعه قطعه کردن مواد غذایی گوشتی نظیر مرغ، ماهی، میگو و گوشت قرمز ، تخته و چاقو را با مواد شوینده به صورت مطلوبی شستشو دهید.

از برخورد با حیوانات چه اهلی چه وحشی با شدت خودداری کنید چرا که یکی از عوامل خطیر به حساب می آیند. پس در صورت تماس، دست ها را با آب و صابون به خوبی شستشو دهید.

برای خود و نزدیکان خود پیرامونی آرام ، خوش آب و هوا و مرطوب مهیا سازید.

یکی دیگر از راه های در امان ماندن از کرونا ویروس این است که از سرما و گرمای زیاد پرهیز کنید. بهتر است این را بدانید که با آغاز فصل گرما کم و بیش این ویروس از بین می رود و اوج شدت آن در معمولا در فصل سرما می باشد.

هر چیزی که سبب شود بدن شما را خشک کند بسیار زیان بخش است در این صورت بهتر است غذا های آبدار مصرف کنید مانند آش آلو، آش کدو و خورش به و…

از هر چیزی که برای مجاری تنفسی مضر باشد نظیر سیگار و قلیان پرهیز کنید.

روزانه اسپند دود کنید و محیط خانه خود را با این عمل ضد عفونی کنید.

از مصرف فست فودها، سیب زمینی، سردیجات نظیر بستنی، ماست، پنیر، شیر و برنج، گوجه، خیار و… در این ایام حدالامکان بپرهیزید.

چه افرادی بیشتر در معرض آن هستند؟

به طور کلی این بیماری برای مبتلایان به ناراحتی های ریوی کاملا خطر ساز می باشد. در مجموع اشخاصی دارای سیستم ایمنی بدن آنها ضعیف است اکثر بیماری ها از جمله کرونا در کمین آنها نشسته اند. براساس آمارهای داده شده افرادی که دارای سن و سال بیشتری هستند در معرض کرونا هستند و بیشتر از ۵۰ سال سن بیشتر آنها را تهدید می کند، دچار شدن خانم ها به این عارضه در قیاس با آقایان اندکی ‌ کمتر است.

این نوع کرونا ویروس تا چند ساعت زنده می ماند؟

اگر کرونا ویروس روی سطوح تقریبا ۵ ساعت زنده می ماند. حتی بعضی ها می گویند که مدت زمان زنده ماندن این ویروس کم و بیش ۹ ساعت می باشد و خیلی سریع بر روی لباس ها و سطوح قرار می گیرد.‌

در این صورت ممکن است تماس دست شما با سطوح ذکر شده سبب انتقال این ویروس به شما باشد و بدین علت است که بیان می شود بایستی دست های خود را مرتبا ضد عفونی و با آب و صابون بشویید و این عمل بایستی دست کم ۲۰ ثانیه به طول انجامد. افزون بر این مواد ضد عفونی کننده سودمند بایستی از ۶۰ تا ۷۶ درصد الکل برخوردار باشد تا اثربخشی قابل قبولی داشته باشد.

گفته های سازمان بهداشت جهانی در خصوص پیشگیری از این ویروس

نظام بهداشت جهانی جهت حفظ تندرستی و سلامتی مردم دنیا در مقابل کرونا ویروس فرامین و پیشنهاداتی را ارائه کرده است که به بعضی از آنها می پردازیم:

چنانچه احساس می کنید نشانه های این ویروس را دارید و حال شما زیاد مساعد نیست بعد از رجوع به پزشک بایستی در خانه بمانید و به هیچ عنوان خارج نشوید تا نشانه های آن به طور کامل برطرف شوند. مطابق بعضی آمارهای اعلام شده هر شخص مبتلا به این ویروس به ۱.۴ تا ۲.۵ نفر آن را انتقال می دهد.

اگر تب، سرفه، تنگی نفس دارید خیلی زود به پزشک متخصص مراجعه کنید. تحلیل تخصصی کرونا ویروس می توانند بیانگر عفونت های شدید سیستم تنفسی باشد که به دلیل این عارضه ایجاد شده است. افزون بر این همه چیز را اعم از این‌که سفر خارجی یا داخلی داشته اید با پزشک خود در میان بگذارید.

ماسک در زمان وجود آن الزامی است؟

زدن ماسک در ایام کرونا برای همه مردم الزامی نیست.‌ ولی اگر هر کدام از نشانه های این ویروس را داشتید و مشکوک به این ویروس هستید پیشنهاد می شود از ماسک استفاده کنید. شرکت نانو تک شیمی ارائه دهنده انواع مواد ضدعفونی شیمیایی در خصوص مقابله با این بیماری است.

درباره modir

پیشنهاد ما به شما

راه های آماده سازی ایمنی در آزمایشگاه

توصیه های OSHA جهت راه اندازی استاندارد آزمایشگاه

توصیه های OSHA جهت راه اندازی استاندارد آزمایشگاه طبق نتایج بدست آمده و برآوردهای OSHA(اداره …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code

Call Now Buttonتماس با مدیریت