کاربرد های گلیسیرین در درمان چین و چروک های پوستی

کاربرد گلیسیرین در درمان

کاربرد گلیسیرین که با عنوان گلیسرول هم مشهور است مایعی فاقد بو و شفاف می باشد. این فراورده را می توان در اکثر چربی های گیاهی و حیوانی یافت و بهتر است بدانید که در چربی های پوست بدن آدم ها هم این ماده موجود است. این محصول تجاری را با وسیله الکل پروپیلن (این محصول را نیز برای ساخت لوازم مراقبت از پوست و بعضی صابون ها بکار می برند) و یا فراورده های طبیعی نظیر چربی های گیاهی تولید می کنند.

خواص گلیسیرین

گلیسیرین حاوی خواص مرطوب کنندگی است و اثربخشی عالی برای نرم کنندگی پوست دارد. در این صورت به کارگیری از این ماده می تواند با برطرف کردن چین و چروک های پوستی کمک بسزایی کند و پوست را لطیف، شفاف، نرم و جوان سازد.

 

شیوه های استفاده از گلیسیرین

برای بکارگیری هر چه بیشتر خاصیت این محصول پیشنهاد می شود یک قاشق چایخوری از این ماده را با یک قاشق چای خوری روغن ویتامین ای را با هم مخلوط کرده و بعد این ترکیب را به پوست دست ها، گردن و صورت خود زده و به خوبی ماساژ دهید. بعد از ۱۵ دقیقه که این ترکیب را ماساژ دادی آن را بشویید.

دقت داشته باشید که اگرچه قصد بیرون رفتن از خانه را دارید مطلوب است که این ماده را با شستن از روی پوست خود پاک کنید.‌زیرا که این محصول اندکی چسبناک می باشد و سبب می شود گرد و خاک و آلودگی به پوست جذب شوند. برای دریافت برآیندی مطلوب پیشنهاد می شود هر شب این عمل را انجام دهید تا پوستی زیبا و بدون چین و چروک داشته باشید.

بالا بردن انعطاف پذیری پوست با گلیسیرین

یکی از مسائل مرسومی که با گذشت زمان برای پوست پیش می آید از میان رفتن منعطف پذیری و آلاسیته آن می باشد. اگر بکارگیری مداوم از گلیسیرین داشته باشید مسلما این منعطف پذیری پوست را می توان تا مدت زمان خیلی زیادتری داشته باشید و زیبایی و جذابیت پوست خود را حفظ کنید. مطابق پژوهشات انجام شده این ماده را می توان روزانه به مدت زمان ۱۰ دقیقه بر روی پوستتان قرار دهید و آن را ماساژ دهید تا اثربخشی اعجاب انگیز آن را بر روی بالا بردن انعطاف پذیری پوست به خوبی مشاهده کنید.

کاربرد گلیسیرین برای درمان خشکی مو

همانگونه که می دانید خشکی مو مسئله ای است که سبب صدمه رسیدن به موها می شود و شکنندگی و ریزش مو را به همراه خواهد داشت. از مطلوب ترین و راحت ترین شیوه ها برای برطرف نمودن این مسئله بکارگیری از گلیسیریک است چرا که این محصول از رطوبت زیادی برخوردار است و موقعی که آن را به مو های خود می زنید و به آرامی ماساژ می دهید موها مرطوب شده و این عمل با گذشت زمان رطوبت حاصل را به مقدار مورد نیاز می رساند.

برای از بین بردن خشکی مو توصیه می شود ۲ الی ۳ بار در هفته این ماده را برای رطوبت رسانی به مو بکار ببرید.
یکی از شیوه های مطلوب بکارگیری از این ماده آن است که آن را داخل یک اسپری مو بریزید و با مقداری آب ترکیب کنید و هنگامی که موها را شانه می کنید کمی از آن را بر روی موهای خود اسپری کنید تا هم عمل رطوبت رسانی را انجام دهید هم موها حالت پذیری بهتر داشته باشند.

کاربرد گلیسرین برای درمان اگزما و ناراحتی های پوستی

از خواص دیگر این ماده می توان به درمان اگزما اشاره کرد. این ماده با خواص ضد التهابی خود توانسته به درمان خارش و سوزش پوستی من جمله اگزما و پسوریازیس کمک بسزایی کند.‌برای درمان این عارضه ها و دیگر ناراحتی های پوستی این ماده کاربردی را با آب مخلوط کرده و به وسیله پنبه این ترکیب را می توان به نواحی مدنظر مالید و پس از ۱۵ دقیقه بایستی آن را شستشو دهید.

برای معالجه پسوریازیس هم می توانید تلفیق این ماده با ژله آلوئه ورا را به کار ببرید و آن را بر روی پوست قرار دهید. پیش از حمام آن را به مدت زمان نیم ساعت بر روی پوست بمالید و سپس با آب شستشو دهید. از خواص دیگر گلیسیرین می توان به ترمیم کنندگی زخم ها اشاره کرد و تاثیرات آن خیلی بیشتر از محافظت از پوست است.

استفاده از این محصول با کم کردن سوزش ها و التهابات پوستی به التیام ورم کمک شایانی می ‌کند و می تواند برای تمیز کنندگی پوست سودمند باشد و آن را خیلی زود به وضعیت عادی خود بازگرداند، در این صورت پزشکان برای معالجه آلرژی های پوستی و خارش و ورم های پوستی بکارگیری از این ماده را توصیه می کند.

این ماده یک پاک ‌کنندگی صورت قوی است

سه قاشق غذا خوری شیر را با یک قاشق غذاخوری گلیسیریک ترکیب کرده و آن را به وسیله پنبه بر روی صورت بگذارید و آن را ماساژ دهید، بعد آن را پاک کنید و بشویید سپس خشک کنید. در وهله بعدی این مخلوط را مجدد بکار ببرید و اجازه دهید کل شب را بر روی صورت شما باقی بماند. از تلفیق آب پرتقال و این ماده نیز می توانید برای پاک کنندگی پوست استفاده کنید و با این درمان های خانگی می توانید پوستی بی نقص و جذاب داشته باشید.

کاربرد گلیسیرین برای درمان جوش و جای جوش

گلیسیرین قابلیت درمانی بسیاری دارد و به آسانی اقسام جوش و جای آنها را برطرف می کند.‌اگر در پی روشی ساده، اثربخش و طبیعی برای معالجه این عارضه ها هستید می توانید خیلی راحت به کاربرد های اعجاب انگیز گلیسیرین برای تندرستی پوست اعتماد کنید. این فراورده منافذ پوست را باز می کند و به پوست این اجازه را می دهد که نفس بکشد، رطوبت پوست را ثابت نگه می دارد و از بسته شدن منافذ ممانعت می کند.

برای معالجه جوش و جای جوش بهتر است ۳ قاشق چای خوری لیمو را با ۳ قطره از این ماده ترکیب کرده و تلفیق به دست آمده را بر روی پوست بگذارید و اجازه دهید به مدت زمان ۳۰ دقیقه الی ۱ ساعت بر روی پوست باقی بماند، بعد از آن صورت خود را با آب ولرم بشویید، بکارگیری از این مخلوط ۲ بار در روز اساسی ترین شیوه درمان جوش و جای جوش به حساب می آید.

شیوه دیگر برای درمان این عارضه این است که ۲ قاشق چای خوری گلاب را با یک قاشق چای خوری از این ماده را با هم ترکیب کنید و آن را به شکل چرخشی بر روی پوست صورت ماساژ دهید. بعد از ۱۵ دقیقه صورت خود را با آب بشویید. برای درمان این عارضه بهتر است هر شب پیش از خواب این ماسک را بکار برد. سایت نانو تک شیمی ارائه دهنده و تامین کننده انواع مختلف مواد شیمیایی است و کلیه محصولات با کیفیت را با بهترین برند ها در اختیار شما قرار می دهد.

درباره modir

پیشنهاد ما به شما

راه های آماده سازی ایمنی در آزمایشگاه

توصیه های OSHA جهت راه اندازی استاندارد آزمایشگاه

توصیه های OSHA جهت راه اندازی استاندارد آزمایشگاه طبق نتایج بدست آمده و برآوردهای OSHA(اداره …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code

Call Now Buttonتماس با مدیریت