مزیت استفاده از ph متر با کنترل از راه دور

مزیت استفاده از ph متر

شیشه آلات آزمایشگاهی | نانو تک شیمی : Ph متر یکی از تجهیزات و وسایل آزمایشگاهی و یکی از دستگاه های می باشد که در مکان های فیزیکی ثابت و در آزمایشگاه ها از آن استفاده می شود.کاربرد این دستگاه در آزمایشگاه ها برای اندازه گیری و محاسبه کردن اندازه اسیدی و قلیایی بودن مواد(اندازه یون هیدروژن) در صنایع مختلف مانند:دامپروری،کشاورزی،داروسازی،مراکز پزشکی،صنایع غذایی،مراکز آزمایشگاهی و تصفیه خانه ها می باشد.

در کل می توان گفت،سازمان ها و شرکت های تحقیق و توسعه همیشه در تلاش اند که دخالت های نیروی انسانی را به حداقل برسانند و با استفاده از وسایل و دستگاه های آزمایشگاهی،به کارگیری نرم افزار ثبت اطلاعات و داده ها،سیستم های مدیریت داده،سیستم های مدیریت داده و اطلاعات آزمایشگاهی(مانندLIMSوELN)به اندازه گیری بسیار دقیق و واقعی دست یابند.

به همین خاطر در حال حاضر استفاده از سنسور ph(پراب ph متر آنلاین) در طی اندازه گیری به شیوه لحظه ای و آنلاین در صنایع مختلف،قادر به نشان دادن اندازه گیری محدوده های گوناگون ph نیز می باشد.

شیوه های استفاده از PH متر در آزمایشگاه

به طور کلی می توان گفت که کاربران برای اندازه گیری ph در شیوه الکتریکی به روش آنلاین ،نیازمند استفاده از تجهیزات مطمئن هستند.

سنسور PH

سنسور ph یکی از سنسورهای پتانسیومتری است که تشکیل شده از ساختار الکترود شیشه ای،بافر داخلی،ولت متر و الکترود مرجع می باشد.

ذکر این نکته لازم است که سنسورهای ph تقریبا ده سال است که در طیف وسیعی از صنایع فرآوری مانند مواد غذایی،مواد شیمیایی،داروسازی،بیوتکنولوژی و آزمایشگاه ها و….مورد استفاده قرار گرفته است.

یک شرکت عملیاتی و تامین کننده تجهیزات فروش وسایل آزمایشگاهی در سوئیس((Endress +Hauser و سایر تولیدکنندگان و محققان آزمایشگاهی تخمین زده اند که به طور تقریبی سی درصد از آزمایش های مربوط به مواد شیمیایی،مواد غذایی،مواد دارویی و سایر صنایع فرآیندی،نیاز به استفاده و اندازه گیری ph دارند.

به همین خاطر سنسورهای ph به شیوه ی بی سیم و از راه دور طراحی و ساخته شده اند تا بتوانند علاوه بر نظارت بر وضعیت آب های آشامیدنی ، سایت های حفاظت محیط زیست و فاضلاب ها،جمع آوری و به دست آوردن اطلاعات دقیق و واقعی تر را نیز ممکن سازند.

فواید سنسورهای PH

سنسورهای ph دارای فواید زیادی هستند که این فواید عبارتند از:

1-این سنسورهای ph معمولا از قابلیت اندازه گیری و ارائه دو یا چند پارامتر اضافی مانند درجه حرارت،جامدات حل شده(مواد جامد محلول)،رسانایی و….برخوردارند.

چون بدست آوردن این داده ها و اطلاعات از راه دور،علاوه بر وسعت پوشش اطلاعاتی برای یک سازمان یا سایت نظارتی و جایگزین کردن وسایل و تجهیزات به جای محققین،بین داده ها و اطلاعات جمع آوری شده از منابع گوناگون هماهنگی ایجاد می کند.

2-اکثر سنسورهای ph این قابلیت را دارند که به کمک سیستم های انتقال اطلاعات و شبکه بی سیم،داده های جمع آوری شده را بر روی دستگاه،ذخیره پردازش کنند.

3-در واقع ph سنسورها و پروب های کمپانی Turtle Tough(ویکتوریا،استرالیا)از حافظه سنسور و سیستم های خودکار برای ذخیره،کالیبراسیون،تنظیم و پیکربندی استفاده می کند.

البته این نکته قابل ذکر است که این کمپانی در وب سایت خود این چنین اعلام کرده است:((ذخیره کردن داده ها و اطلاعات و امکان دستیابی به آن ها از راه دور،علاوه بر ساده سازی تغییرات سنسورها،تعامل و ارتباط روزانه میان کاربران و حسگرها را به کلی از بین می برد.

کالیبراسیون سنسور ph متر

یکی از مهمترین کارهای مورد نیاز برای راه اندازی سنسور ph ،کالیبراسیون سنسور می باشد که کاربران می توانند آن را در اندازه های مختلف و به شیوه بافر کالیبراسیون سنسور،از مراکز و شرکت های فروش مواد شیمیایی تهیه کنند.

به طور کلی می توان گفت که استفاده از سنسور ph نیاز به کالیبره شدن با استفاده از یک محلول بافر(که دارای ph معین است) می باشد.

PH سنسورها،پروب ها الکترودها

وارد شدن به سیستم انتقال داده و اطلاعات از راه دور،برای ph الکترودها،برای مدت زمانی هم به شیوه داخلی و هم به عنوان یک افزودنی موجود است.به شیوه ای که در حال حاضر فروشندگان زیادی،برای پروب های ph در حالت جامد و همچنین الکترودهای استاندارد،سنسورهای ph را از راه شبکه بی سیم یا شبکه LAN (بلوتوث و تلفن همراه،اینترنت Wi –Fi) ارائه می دهد.

همچنین اکثر مدل ها دارای یک کارت حافظه SD می باشند،تا در موقع خرابی شبکه های بی سیم و یا تداخل امواج رادیویی،خود بتوانند یک نسخه پشتیبان از داده ها و اطلاعات را تهیه نمایند.

به طور مثال اندازه گیری ph خاک از راه شبکه بی سیم HALO از
Hanna Instrument(Smithfield,RI) دارای یک سنسور درجه حرارت داخلی می باشد که درجه حرارت آزمایشگاهی و اندازه گیری ph را به صورت مستقیم و از راه بلوتوث به گوشی های تلفن همراه انتقال می دهند.

Micro DAQ(Contoocook,NH) نیز یک وسیله بسیار مناسب و ذخیره کننده اطلاعات و داده های دما و ph است که توانایی پشتیبانی و نمایش اندازه گیری های طولانی مدت مثلا اندازه گیری ph تا 43000 از طریق بلوتوث را دارد.

سیستم های انتقال اطلاعات از راه دور

اما با توجه به همه این موارد استفاده از شبکه بی سیم(سیستم های انتقال اطلاعات از راه دور)دارای مزیت های بسیار زیادی است زیرا علاوه بر کاهش میزان دخالت های انسانی،برای یک عملیات یا فرایند(خواه وضعیت یک سایت SuperFund یا خط تولید دارو)پوشش مکانی و زمانی بسیاری را فراهم می کند.

علاوه بر موارد ذکر شده داشتن ارتباط از راه دور با داده ها و سیستم های اطلاعاتی،می تواند هماهنگی و یکپارچگی خیلی زیادی را در بین داده ها به وجود بیاورد، زیرا نوشتن داده ها و اطلاعات بر روی کاغذ و برگه امکان گم شدن و یا اشتباه کردن را خیلی افزایش می دهد.

شرکت نانو تک شیمی یکی از شرکت های واردکننده تجهیزات آزمایشگاهی در ایران است که یکی از بهترین مراکز فروش تجهیزات آزمایشگاهی و همچنین تهیه و فروش ph متر در ایران است که همیشه تلاش می کند تا با ارائه بهترین و باکیفیت ترین محصولات،از بهترین برندهای موجود در جهان،به کاربران جهت خرید لوازم و تجهیزات آزمایشگاهی کمک کند و در آن زمینه بهترین مشاوره را به آن ها ارائه دهد.

در حال حاضر این دستگاه آزمایشگاهی در سه مدل طراحی و تولید شده است و شرکت نانو تک شیمی نیز آن ها را در اختیار کاربران قرار می دهد . این سه مدل عبارتند از :

-ph متر قلمی

-ph متر پرتابل(پرکاربردترین مدل می باشد)

-ph متر رومیزی(آزمایشگاهی)

درباره modir

پیشنهاد ما به شما

راه های آماده سازی ایمنی در آزمایشگاه

توصیه های OSHA جهت راه اندازی استاندارد آزمایشگاه

توصیه های OSHA جهت راه اندازی استاندارد آزمایشگاه طبق نتایج بدست آمده و برآوردهای OSHA(اداره …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code

Call Now Buttonتماس با مدیریت